Opravy klíčové silnice mezi Třemošnicí a Ronovem nad Doubravou o celkové délce 4,3 kilometru pokračují podle plánu. Rekonstrukce, na níž Pardubický kraj intenzivně pracuje, zlepší bezpečnost a komfort řidičů. Dvě hlavní etapy už jsou hotové a celkové dokončení je naplánováno na květen 2025.
Projekt je kvůli zajištění objízdných tras rozvržen celkem do pěti etap, z nichž dvě nejdelší, zahrnující 3,5 kilometru, už byly úspěšně dokončeny. Zbývající úsek o délce 800 metrů se dokončuje ve třech etapách. Cílem je nejen opravit silniční souvrství, aby došlo ke zvýšení životnosti, ale také zajistit lepší odvádění vody a doplnit nové dopravní značení, které řidičům usnadní orientaci. V plánu je i výsadba nových stromů jako náhrada za ty, které bylo nutné odstranit.
„Modernizace si vyžádala rozpočet ve výši téměř 163 milionů korun, z nichž až 137 milionů korun pokryje dotace. Zatím bylo prostavěno a uhrazeno 104 milionů korun. V průběhu stavby se ukázalo, že v některých úsecích silnice byly podkladové vrstvy v horším stavu, než předpokládaly průzkumy a bylo nutné je dodatečně zpevnit,“ vysvětluje 1. náměstek hejtmana zodpovědný za investice, Dušan Salfický.
V rámci modernizace sinice silnice II/337 z Třemošnice do Ronova nad Doubravou právě probíhají práce na druhé etapě, zatímco poslední dvě etapy by měly začít už na jaře 2025. Dokončení celé modernizace je naplánováno na 30. května 2025.
Pardubický kraj navíc plánuje v příštím roce navázat opravou dalšího úseku z Ronova nad Doubravou směrem k hranici se Středočeským krajem.
Kraj řeší také opravu poškozených objízdných tras
Rozsáhlé stavby na hlavních tazích si žádají stanovení objízdných tras, které však často trpí pod náporem těžké kamionové dopravy. To je příklad také silnic v okolí opravované komunikace z Třemošnice do Ronova nad Doubravou. „Jedná se především o silnice třetí třídy III/33740 Třemošnice - Mladotice a III/33734 Mladotice – Ronov. Na základě podnětů od občanů jsem se před časem seznámil se stavem těchto komunikací a musím uznat, že stížnosti byly opodstatněné. Budeme proto připravovat obnovu objízdné trasy, i když se s ohledem na financování krajů nebude jednat o nákladnou hloubkovou modernizaci, ale spíše o uvedení do sjízdného a udržitelného stavu,“ řekl hejtman Martin Netolický.