Ocenění za nejlepší vizuální identitu studentské firmy v Pardubickém kraji v soutěži JA Top Logo si na krajský úřad přišli ve středu převzít žáci tří krajských škol. Zvítězily žákyně z Gymnázia Dr. Emila Holuba v Holicích a jejich značka AGAIN, která se zaměřuje na prodej oblečení z druhé ruky.
Vzdělávací program JA Studentská firma se snaží podpořit podnikavost žáků, kteří za pololetí založili reálnou společnost, starají se o finance a marketingově propagují svoji značku. Do Pardubic dorazily studentské společnosti, jejichž logo a promo vyhodnotila komise jako nejlepší. „Bylo pro mne velmi příjemné setkat se s žáky středních škol, kteří mají odvahu a nebojí se zkusit podnikání. Projekt JA Top Logo, ve kterém si žáci založí reálnou společnost, snaží se svoji firmu marketingově prodat a zamýšlí se nad krátkodobými a dlouhodobými cíli, vnímám jako skvělou příležitost i zkušenost. Gratuluji vítězkám z Gymnázia Dr. Emila Holuba v Holicích, které získaly i Cenu veřejnosti. Na druhém místě skončil projekt žáků Střední školy technické ve Vysokém Mýtě. Jejich společnost EcoÉro usiluje o výrobu malých letadel, která budou šetrná k životnímu prostředí. Třetí skončila firma GrowGuide, která poskytuje doučování informatiky a matematiky. Všem třem studentským firmám blahopřeji," řekl radní pro školství Josef Kozel.
Jednalo se o již čtvrtý ročník. „Soutěž je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu - aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu v 30sekundovém spotu," dodal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.
Krajští vítězové se setkají v národním finále v Praze.